O mně
Jsem magistra jednooborové psychologie, pracuji jako poradenská psycholožka. Poskytuji psychologické poradenství a diagnostiku. Psychologii se věnuji již 21 let a za tuto dobu jsem pomohla více než 250 klientům (dětem, rodinám, jednotlivcům).
Moje začátky (1995 – 1998)
Svoje první pracovní zkušenosti jsem získala v Pedagogicko-psychologické poradně v Boskovicích. Rok poté jsem začala pracovat jako psycholožka v Pedagogicko-psychologické poradně v Brně. Byla to velmi cenná pracovní zkušenost. Věnovala jsem se psychologické diagnostice děti ve věkovém rozmezí 5 – 15 roků. Do poradny přicházeli rodiče s dětmi, které měly výukové nebo výchovné problémy. Těžiště mojí práce tvořila diagnostika vývojových poruch učení u dětí školního věku. Spolupracovala jsem s vyučujícími na školách, řešila jsem potíže při zvládání nároků výuky nejen s rodiči, ale i se školou. Věnovala jsem se prevenci rozvoje šikany ve třídách. Věnovala jsem se také zjišťování školní zralosti u předškolních dětí a poradenství při výběru povolání. V případě zájmu ze strany rodičů a dětí jsem jim poskytovala rovněž psychologické poradenství při zvládání nejrůznějších obtíží.
Další zkušenosti (1998 – dodnes)
Od roku 1998 pracuji v Národním centru ošetřovatelství v Brně na katedře psychologie, kde se věnuji vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků v oblasti zdravotnické psychologie.
Za dobu působení v Národním centru jsem vytvořila a realizovala několik kurzů.
Kurz zvládání stresu jako prevence syndromu vyhoření
Kurz probíhá ve třech setkáních v průběhu půl roku.
1) Na prvním setkání se účastníci kurzu seznamují s teorií stresu a teoretickými základy relaxace. Získávají náhled na to, co stres způsobuje, na zvládání stresových situací. Mapují si vlastní stresové reakce, poznávají svoje stresory a získávají základy v nácviku relaxačních technik.
2) V průběhu druhého setkání účastníci kurzu prohlubují sebepoznávání vlastních mechanismů zvládání stresu, mapují vlastní stresoru a rozšiřují možnosti zvládání stresu.
3) Poslední setkání je zaměřeno na teorii syndromu vyhoření jako fáze vývoje "pomáhající profese". Účastníci kurzu se seznamují z příčinami a projevy syndromu vyhoření a především z možnostmi jeho prevence.
Hodnocení kurzu absolventy
Kurz je hodnocen velmi pozitivně a je absolventy vnímán jako výrazná pomoc v prevenci syndromu vyhoření.
Kurz rozvoje komunikačních dovedností
Kurz je určen pro zdravotnické pracovníky, kteří chtějí rozšířit svoje komunikační dovednosti. V tomto kurzu jsem se věnovala rozvoji komunikačních dovedností u zdravotníků pracujících v zařízeních pro seniory. (V rámci této problematiky jsem také spoluautorkou publikace „Vybrané kapitoly z psychologie a medicíny pro zdravotníky pracující se seniory“.)
Tato vzdělávací akce probíhá ve třech setkáních.
1) Na prvním setkání se účastníci seznamují se zásadami komunikace, s důrazem na zásady optimální komunikace.
2) V následujících dvou setkáních aktivně nacvičuji rozvoj komunikačních dovedností v situacích konfliktních nebo subjektivně problematických.
V průběhu praktických nácviků komunikace dochází rovněž k zmapování vlastních komunikačních reakcí a možnosti tyto reakce zkorigovat nebo utvrdit.
Hodnocení kurzu absolventy
Absolventi hodnotili vždy kurz jako velmi přínosný nejen pro práci s klienty, ale i pro osobní rozvoj.
Kurz - psychologické přístupy
Jedná se o dlouhodobý sebezkušenostní kurz. Absolventi této vzdělávací akce se nejen teoreticky seznámí se zásadami a východisky psychologického přístupu ke klientovi, ale díky vlastním sebezkušenostním zážitkům se skupinovou psychoterapií dosahují vysoké míry sebepoznání a rozvoje vlastní osobnosti.
Jsem autorkou a spoluautorkou mnoha publikací
ISBN 80-7013-390-2
ISBN 80-7013-436-4
ISBN 80-02-01831-1
ISSN 1214 – 147x
strana 17
ISSN 1210-0404
strana 16 – 17
ISSN 1210-0404